FAQ - vanliga frågor & svar

Hur får jag mina biljetter? Hur får jag mina biljetter?
När får jag mina biljetter? När får jag mina biljetter?
Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"? Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?
Finns det barnbiljetter? Finns det barnbiljetter?
Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter? Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?
Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter? Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter?
Ingår det avgifter i priset? Ingår det avgifter i priset?

Hur får jag mina biljetter?

Alla våra biljetter skickas direkt till din e-post adress. Dessa vouchers/e-biljetter (e-tickets) ska du skriva ut och ta med till Prag, där du ska uppvisa dem hos vår lokala agent, vid entrén till evenemanget eller vid den angivna mötesplatsen för ditt arrangemang. Det är mycket viktigt att du noga läser all information som står skrivet på dina vouchers/e-biljetter.
Åter till FAQ

När får jag mina biljetter?

Alla biljetter (vouchers/e-biljetter) som inte är "på förfrågan", skickas automatiskt och omgående till din e-post adress efter det att du har slutfört din bokning och betalningen är godkänd. Om dina beställda biljetter är "på förfrågan", så skickas de till din e-post adress så snart vi mottagit en bekräftelse från Prag, vilket normalt sker snabbt, vanligtvis till nästa arbetsdag.
Åter till FAQ

Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?

Till vissa arrangemang, särskilt för evenemang där det ingår middag, behöver vi få beställningen bekräftad från arrangören i Prag. Detta sker normalt mycket snabbt och vanligtvis inom 24 timmar (ej helg eller helgdag). Rent praktiskt skickas dina vouchers/e-biljetter till din e-post adress så snart din bokning "på förfrågan" är bekräftad från Prag och din betalning är godkänd. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad (vanligtvis vid utsålda arrangemang), så skickar vi dig ett e-post meddelande där vi informerar om detta, och om möjligt erbjuder er alternativa datum. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad dras naturligtvis inga pengar från ert kort.
Åter till FAQ

Finns det barnbiljetter?

Ja, till många arrangemang och turer finns det barnbiljetter (CHILD). Det är viktigt att ni läser om åldersgränsen för varje enskild biljett typ eftersom åldersgränsen för barnbiljetter (CHILD) kan variera.
Åter till FAQ

Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?

Nej, den/de personer som uppvisar vouchern/e-biljetten vid entrén eller vid den angivna mötesplatsen, är den/de personer som får inträde/tillgång till arrangemanget.
Åter till FAQ

Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter?

Biljetter säljs utan återbetalningsgaranti, men kontakta oss via kontaktsidan på vår site om du inte kan använda dina biljetter. Ibland kan vi eller vår leverantör sälja biljetterna vidare till annan kund. Notera att om vi lyckas sälja biljetterna på nytt får du får tillbaka dina biljettutlägg minus våra och våra leverantörs bokningsavgifter.
Åter till FAQ

Ingår det avgifter i priset?

Till vissa sightseeingturer, middags-evenemang och attraktioner är en försäljnings-och expeditionsavgift inkluderad i priset, men ofta är priset det samma här på sajten som att boka ​​direkt i Prag. En eventuell försäljnings- och expeditionsavgift är sällan mer än 5-7% av biljettpriset. Biljetter till Laterna Magika och föreställningar på Prags Nationalteater inkluderar en försäljnings- och expeditionsavgift på 10-15% när du bokar via vår sajt.
Åter till FAQ

 

08-551 13 444 08-551 13 444 E-post E-post


Till kundvagnen